T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
HATAY / ANTAKYA - Saraycık İmam Hatip Ortaokulu

Eğitim öğretim faaliyetleri ile birlikte sosyal-kültürel etkinliklerde ve toplum hizmeti çalışmalarında akran eğitiminden yararlanma

AKRAN EĞİTİMİNDAN YARARLANMANIN FAYDALARI VE ÖĞRETMEN REHBERLİĞİNDE AKRAN EĞİTİMİNDAN NASIL YARARLANILIR.

Akran öğrenmesi; öğrencilerin birbirlerine yardım etmesi, bilgi ve tecrübelerini birbirlerine aktarması biçiminde uygulanan bir öğretim yöntemi olarak tanımlanabilir. Bu yöntemde öğrenciler bir diğer öğrenciye öğreterek öğrenirler. Bu süreç öğretmen gözetiminde gerçekleşir. Konu hakkında bilgi sahibi olan öğrencinin, aynı sınıf düzeyindeki diğer bir öğrenciye ya da öğrencilere bir kavramı ya da bir beceriyi öğretmesi şeklinde gerçekleşir. Okuma yazmayı diğerlerinden erken öğrenen bir öğrencinin aynı sınıftaki okuma yazma bilmeyen arkadaşlarına destek olması bu sürece örnek olarak gösterilebilir."

Öğrenmenin kalıcı hale gelmesinde akran eğitimi büyük önem arz etmektedir. Gelişim çağındaki öğrencilerimiz akran ya da modelden yaşama dair becerileri öğrenir. Sosyal öğrenme yoluyla bir çocuk, gözlemlediği davranışın sonuçlarını öğrenmekle kalmaz o davranışı yapma güdüsü de artar. Akran eğitimini bu kadar önemli yapan nokta ise çocukların ya da gençlerin akranlarıyla daha iyi iletişim kurdukları düşüncesidir. Öğrencilerin birbirleriyle eş değer sosyal statüde olduklarını düşünmeleri, benzer düşünce ve tutumlara sahip olmaları ve öğretmenlerine oranla yaşıtlarıyla daha çok etkileşimde bulunabilmeleri öğrenme süreci için olumlu etkide bulunup, süreci hızlandırmaktadır.

06-04-202206-04-2022

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 06.04.2022 - Güncelleme: 06.04.2022 15:48 - Görüntülenme: 105
  Beğen | 0  kişi beğendi